A tavaszi fáradtság könnyen legyőzhető

A hosszú borongós – napfény nélküli január után – mindannyian azt kívánjuk –, hogy mielőbb beteljesedjék a régi mondás: „február, itt a nyár"! Örülni szeretnénk gyermekeinkkel együtt, hogy vidáman, egészségesen tudunk majd több időt eltölteni a szabadban. Felvetődik a kérdés: e szürke napokon, megtettünk-e minden tőlünk telhetőt azért, hogy ez így legyen, s ne jöjjön ránk a tavaszi fáradtság? A lehető legegészségesebb táplálékot adtuk-e gyermekeinknek, és mi magunknak is? Feketéné Bokor Katalin, keresztény szellemiségű természetgyógyász-tanácsadótól elöljáróban arról érdeklődtünk, milyen táplálék számít egészségesnek.

tavaszi farad

Sokat tehetünk immunrendszerünk erősítéséért - állítja Bokor Katalin

– Mivel csak „élőből van élő" – az első kérdés az, hogy nyers, egészséges magyar gyümölcsök, zöldségek naponta voltak-e táplálékaink. Régi, igaz mondás: naponta egy alma, az orvost távol tartja. Az alma többféle vitamint és ásványi anyagot tartalmaz, s ráreszelve egy kis zabpehely kására, kevés mézzel ízesítve, finom vacsora a család minden tagjának. A különböző natúr pelyhekből finom tortát is készíthetünk. A fokhagyma az orvosok szerint is a legjobb immunerősítő táplálék. A vöröshagyma nagyon jó baktériumölő, nem beszélve a savanyú káposztáról, ami biztosítja a C-vitamin szükségletünket.

A bőrünk téli táplálásához kitűnő krémpótló lesz az ebédhez feltálalt nyers sárgarépa és cékla. Az ismeretlen termőhelyről származó, drágán kínált paradicsom és paprika helyett kiváló az ecet nélkül eltett savanyúság, vagy a reszelt sárgarépa-cékla-torma saláta. Jó tudni, hogy nyers étel nélkül sosem szabad asztalt teríteni. Jól tesszük, ha saját sütésű, teljes őrlésű liszttel dúsított, finom kenyeret adunk a családunknak, mert ebben az idegrendszerünknek fontos B-vitamin is benne van. Napraforgó- len- és szezámmagokkal még finomabbá és egészségesebbé tehetjük mindennapi kenyerünket.

bokor katalin 4

- Mit tehetünk az immunrendszerünk erősítéséért?

- Növényi nyers csírákkal nagymértékben tudjuk erősíteni immunrendszerünket. Olajos magvak (pl. dió) fogyasztása által sok vitamint és ásványi anyagot vihetünk a szervezetünkbe, a lenmaggal pedig kalcium, foszfor, de még Omega-3 zsírsav is bejut. Naponta 2,5-3 liter folyadékot kell fogyasztani a jó vérkeringés elősegítésére, illetve azért, hogy a tökéletesen megtisztulhassunk. Figyeljünk arra, hogy ahányszor étkezünk, annyiszor legyen székletünk is, ezért mindig juttassunk szervezetünkbe kellő mennyiségű rostanyagot is. Vacsorára fogyasszunk saját készítésű lekváros-, vagy mézes barna kenyeret, dió- vagy mogyorótejet, vagy carob porral készített tejeskávét, esetleg egy-két almát. Immunerősítő gyógynövények: fagyöngy és csipkebogyó – hidegen áztatva; csalánlé; ginzeng, édesgyökér, diófalevél, kakukkfű, bodza, galagonya, homoktövis, zsurló, zsálya, aranyvessző.

Reggel, mikor az édesanya útjára indítja gyermekét, szánjon rá legalább két percet, hogy megsimogatva, pár kedves szóval erősítse őt abban, hogy a kisebb- és nagyobb konfliktusokat nyugodtan el tudja viselni, s ehhez együtt kérjék a Jóisten segítségét. Ha a hosszú téli estéket úgy töltöttük együtt, hogy az mindannyinknak lelki felüdülést is adott és egészségesen táplálkoztunk, értelmileg, lelkileg, fizikailag egyaránt, akkor nem kell félnünk a tavaszi fáradtságtól, de még az influenzajárványtól sem. János apostol a III. levelének 2. versében írja: „Szeretett barátom, kívánom, hogy mindenben jól legyen dolgod, és légy egészséges, a mint jó dolga van a lelkednek."

- KERESÉS A HONLAPON -


zalamedia