A 76-os főút fejlesztéséről

A városi közgyűlés legutóbbi ülésének elején Pete Róbert (Jobbik) képviselő a 76-os főút kétszer kétsávos forgalmi úttá fejlesztésével kapcsolatban tett fel kérdést. A Modern Városok Program keretében ugyanis megállapodás született arról, hogy Zalaegerszeg 2018-ig bekapcsolódik a meglévő autópálya hálózatba.

hetvenhatos

Lehet-e tartani a határidőt?

Ezzel kapcsolatban a képviselő Orbán Viktor miniszterelnököt kérdezné arról, hogy a megállapodásban lefektetett útfejlesztési tervek jelenleg milyen stádiumban vannak, valamint érdeklődött a konkrét munkafolyamatokról is. Kérdéseire Balaicz Zoltán polgármester részletes választ adott, amit Pete Róbert elfogadott. A jelenlegi helyzetről elhangzott:

A nyomvonal tekintetében a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kiadta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-nek, hogy az erre vonatkozó környezetvédelmi hatástanulmányt végeztesse el. Nyilván ezek nem látványos folyamatok, kevésbé érzékelhetőek. A környezetvédelmi hatástanulmány decemberben elkészült, a javaslat szerint a nyomvonalon megépíthető a beruházás. Ezt követte az építéshez kapcsolódóan a tervezőnek a közbeszereztetése, ez szintén elindult decemberben, remélhetőleg márciusra meglesz, ki tervezheti az utat. Miután ez eldőlt, a kormány feladata, hogy ehhez a költségvetést biztosítsa.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. előzetes becslése alapján a beruházás, ami három jelentős szakaszt érint – a nagykapornaki elkerülőt, a zalacsányi elkerülőt és a Hévíz valamint az M7-es közötti szakasz kétszer kétsávos kiépítését – összességében mintegy 90 milliárd forint fejlesztési forrást igényel. Ez vagy nemzeti forrásból kell, hogy rendelkezésre álljon, ebben az esetben a kormánynak be kell nyújtania a parlament elé és erről valamikor 2016 nyarán kell szavazni, hogy bekerüljön az összeg a 2017-es költségvetésbe. A másik lehetőség, hogy az úgynevezett IKOP-os forrási listára kerül, ez az az operatív program, ami a közlekedési és infrastruktúra fejlesztésekhez kapcsolódik.

Jelenleg ez a helyzet – fogalmazott Balaicz Zoltán hozzátéve – amint a közbeszerzés lezárul, és megvan, ki tervezteti a beruházást, onnan több hónapos folyamat maga a tervezés.

Pete Róbert válaszában azt mondta, a kérdőjel még mindig ott van, hogy 2018-ra bekapcsolódik-e a város a gyorsforgalmi úthálózatba. Arra kérte a polgármestert, hogy „tartsa rajta a kezét, szemét, hogy a 90 milliárd forint bekerüljön a 2017 évi központi költségvetésbe.

- KERESÉS A HONLAPON -


zalamedia