Gépjárműipari tesztmérnököket is képeznének Zalaegerszegen

Új szakként gépjárműipari tesztmérnök-képzés indítását is tervezi a Pannon Egyetem Mechatronikai Képzési és Kutatási Intézete, kapcsolódva a negyvenmilliárdos beruházással megépülő zalaegerszegi járműipari tesztpályához – jelezte dr. Szalai István dékán, intézetvezető azon a sajtótájékoztatón, melyen bemutatták a hallgatók által fejlesztett E formula 1 elektromos autót.

formula auto1

Mint mondta, a BSc képzést megelőzően szeptembertől tesztmérnök tanfolyamot indítanak a Flex International kérésére, annak zalaegerszegi telephelyén. Beszélt arról is, hogy egy fő oktatóval bővül az intézet létszáma, illetve létrehoztak két új laboratóriumot, ahol a hallgatók kutatásfejlesztéssel foglalkozhatnak szeptembertől. A tudományos diákköri tevékenységre még nagyobb hangsúlyt kívánnak fektetni, mely egyik feltétele annak, hogy a hallgatók a kiválóság program révén többlet ösztöndíjhoz jussanak. Ezért fontos az E formula 1 elektromos autó fejlesztése a mechatronikai képzés hallgatóinak közreműködésével. Az intézet életében ugyancsak jelentős szereppel bír a megépítendő járműipari tesztpálya, melynek kutatómunkájába szintén be kívánnak kapcsolódni.

Szalai István a felvételi adatokkal kapcsolatban felidézte, hogy több mint negyven diák első helyen jelölte meg a mechatronikai szakot. Tavaly 17 főt vettek fel, idén a jól sikerült beiskolázási kampánynak köszönhetően várhatóan ennek kétszeresét. (A jelenleg mintegy száz hallgatóval működő zalaegerszegi mechatronikai képzést február elsejével vette át a Pannon Egyetem.)

formula auto2

Vigh László országgyűlési képviselő a fogyó energiaforrás-készletek problematikájára hívta fel a figyelmet. Hangsúlyozta, az innovatív elektromos versenyautó fejlesztése a jövőt szolgálja, hiszen hozzájárul a károsanyag-kibocsátás nélküli közlekedés megvalósításához. Gazdasági szempontból illeszkedik a jövő iparágaihoz, valamint a leendő járműipari tesztpálya kutatás-fejlesztési tevékenységéhez. Bejelentette, az egyetem infrastrukturális felvételeinek javítása, környezetének megszépítése érdekében is lépéseket tesznek.

Pekk Letícia, a mechatronikai szak hallgatója elmondta, a versenyautó fejlesztésében a szombathelyi iQor cég is részt vett, emellett tesztelték Veszprémben a Continental tesztpályáján, illetve a sármelléki repülőtéren. A hivatásos pilóták pozitívan nyilatkoztak az elektromos meghajtású versenyautó tulajdonságairól, kiemelve többek között zajtalanságát.

Büki Barnabás, aki hallgatóként szintén részt vett a versenyautó fejlesztésében elmondta, jelenleg 120 volton üzemel a jármű, de rendelkeznek 400 voltos vezérlővel is, amely 93 kW teljesítményt és 400 Nm-es nyomatékot ad le. A következő feladat a feszültségnövelés lesz, és ezután váltót szeretnének bekapcsolni a rendszerbe. Így növelnék a végsebességet, ami jelenleg óránként 80 kilométer, maximum 40-45 perces menetidővel.

- KERESÉS A HONLAPON -


zalamedia