Médiaklub

vezeti: Őry Rózsa (páros hét hétfő)
Érintett település(ek): Hévíz

Helyszín: Hévízi Színpad Klubhelyisége (Hévíz, Deák tér 1.)
További információ: Őry Rózsa, 30/681-3901, e-mail: Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Időpont: Egész évben nyitva
Hétfő: 16:00
Médiaklub

A klub, vagy kurzus lényege, hogy a fiatalok megismerjék a médiát, sőt, megtanulják érteni, használni, illetve, hogy felkeltse az érdeklődést a szakma iránt, hátha valaki kedvet kap hozzá. A foglalkozások beszélgetős klub jellegűek lennének, sokat beszélnénk az aktuális hírekről, műsorokról, stb. A cél, hogy a gyereknek alakuljon ki határozott, önálló, kialakult véleménye, ne a média adja a szájába azt.


Január: A hírérték és a forgalomképesség
Hír, információ, pszeudo-valóság
Hírkészítők, Hírfogyasztók
Hírérték, forgalomképesség
Etikai követelmények a hírekkel, hírértékkel kapcsolatban
Gyakorlat: hírszerkesztés
Február: A hír, a tudósítás, az interjú, és a riport
Milyen műfajok léteznek az újságírásban? Embargó, hírzárlat, szolgálati- és állami titok. A hír, a tudósítás, az interjú és a riport sajátosságai és különbségei.
Gyakorlat: stílusgyakorlat, ugyanaz másként megírva.
Március: A tényfeltáró interjú
A legizgalmasabb újságírói műfaj alapjai és nagy dilemmái. A tényfeltáró interjú fajtái. Viszony az interjúalanyhoz, objektivitás, pártatlanság és a valóság.
Április: A publicisztika
Az újságírás csúcsa. Elvárások a publicista személyiségével, képességeivel szemben. Újságírói szakmán kívüli publicisták. A publicisztika pályafutása Magyarországon.
Május: A reklám. A kampány
A sikeres manipuláció. A reklám funkciói. Nemzetközi reklámtörténet. Nagy csatározások a reklámszakmában: hidegháború a Coca Cola és a Pepsi között. A reklámok fajtái: laborreklám, márka image, társított értékek.
Kitérnék a kampányokra, legyen az társadalmi, vagy politikai kampány: az image, az arculat, a hitelesség, és a pozicionálás.
Gyakorlat: meg kell írni egy reklám forgatókönyvét.
Június: Médiaetika, Műsorelemzés
Mit jelent a szakma etikája, miben különbözik más szakmák etikájától? Hogyan lehet, egyáltalán kell-e a társadalmi normákhoz viszonyítani?
Magyar televíziós és rádiós műsorok elemzése. Mennyire van jelen a szakmaiság a magyar médiában? Újságírói, műsorvezetői típusok

November: Kommunikációs alapfogalmak
Kommunikáció: kommunikációs folyamat, csatorna, kódok
Tömegkommunikáció: eszközei, szereplői, 
Média, média szereplői, média feladata 
Az újságíró joga és kötelezettsége 
Gyakorlat: kétoldalú kommunikáció, párokban
December: Sajtószabadság. A magyar média felépítése
A sajtószabadság, mint alkotmányos alapelv, a sajtószabadság korlátai.
Elektronikus média: közszolgálati, kereskedelmi televízió/rádió: magyarországi viszonylatok. Nyomtatott sajtó: napilapok, hetilapok, magazinok Magyarországon Az internet térhódítása: mit hagy a többieknek?

- KERESÉS A HONLAPON -


zalamedia